dissabte, 23 d’agost del 2014

ITÀLIA: passeig per RIMINI

Rimini és la ciutat bressol del cineasta Fellini, que actualment és un paradís rus

Plaça Cavour, passat i presents fotografiats.
Estem a Rimini, una ciutat costanera i turística per excel•lència de la costa adriàtica italiana. Al primer colp d’ull un fet ens sorprèn des del mateix moment que baixem de l’estació del tren procedent de Bolonya, on tenim l’hotel, i des d’on estem visitant la zona. Per tot arreu hi ha cartells en rus i ens preguntem per què. Desprès vegem molts estrangers rossos de pèl i cara blanca, alts i fornits, parem atenció a la conversa que porten i ens adonem que també és la llengua russa la que parlen i la intriga de saber més continua. Fem les nostres especulacions que una vegada en casa corroborem escorcollant en diferents fonts d’informació i al final entenc per què hi havia tanta referència i gent russa en aquell indret.

Abans de l’enderrocament de la Unió Soviètica els viatges fora del país, eren un luxe impensable per a la majoria dels ciudatans russos, era un privilegi reservat al gremi governamental. En l’actualitat les coses han canviat de manera radical, són milions els turistes russos que ixen fora del país. Egipte, Turquia o la Xina són les destinacions preferides, però també Rimini, la ciutat a la costa Adriàtica.  Molts dels turistes són comerciants camuflats, que aprofiten l’estada, generalment d’una setmana per prendre el sol tan desitjat i a més comprar, i així carreguen bosses de roba, bossos de mà i altres complements italians. A més a més, el xicotet estat independent lliure d’impostos San Marino  està solament a 34 quilòmetres i les compres resulten més barates. Este fet el certifique, l’autobús que va al país independent proper on s’hi va preferentment de compres va sovint ple de russos.

Esta tot preparat, a més a més dels cartells en rus que s’hi veuen per tot arreu, de Rússia a Rimini hi ha vols directes i moltes ofertes de viatge estiuenques temptadores. Són turistes i no gent que hi va per establir-se, perquè al final pensen que com Rússia no hi ha res millor. Curiosament més d’un terç dels turistes russos precedeixen d’una zona en concret anomenada Domodedovo, situada a 36 quilòmetres de Moscou i a  més a més Rimini està agermanada amb Sochi ciutat situada al mar negre.

Rimini és una ciutat amb molta activitat comercial  i molta història que mostrar.
La ciutat ens sorprèn gratament, no anem a la platja, que és el que sol fer tothom, el que fem és visitar el centre històric que, a més a més, per ser dissabte està molt animat. La jove de l’oficina d’informació i turisme que hi ha al costat de l’estació ens ha indicat perfectament el que hi per a veure en una visita llamp com la que nosaltres anem a fer. Rimini conserva patrimoni renaixentista i romà. El centre està a 10 minuts caminant. Els carrers són amples. Per la via Dante ens hem enfilat i hem passat pel temple Malatestiano del segle XV, un dels edificis renaixentistes més significatius de tota Itàlia.

Abans d'arribar al centre històric trobem el temple Malatestiano.

Després hem seguit el plànol fins la plaça Tres Martiri que és molt gran i està envoltada de grans edificis. Esta plaça va ser construïda al lloc que ocupava el for romà. Hi està el templet barroc de sant Antoni i la torre del rellotge del segle XVIII.

La placa Tres Martiri, d'on parteix la visita
A la plaça hi ha un grup de senegalesos cantant una dolça cançó dedicada a la “mama”, i escoltant els acords musicals i la veu melodiosa de la cantant seguim per un costat de via Augusta. L’altra part, on hi ha una porta d’entrada romana, la deixem per al final.

Tot el que trobem de camí ens agrada...

I hem arribat a la plaça Cavour, centre de la ciutat durant l’edat mitja on està  l’ajuntament, curiosament està ple de gent perquè s’estan celebrant bodes. I ho dic en plural perquè no n’hi ha una solament, al menys n’he comptabilitzat quatre joves vestides de novia amb quatre cotxes adequadament decorats per a l’ocasió on van pujant els novençans després d’eixir de les dependencies municipals. M’ha resultat curiós perquè hi estan tots els convidats barrejats, els d’un i els d’altres i conforme van eixint, la plaça s'hi va buidant.

La plaça Cavour és el punt neuràlgic de Rimini.

Mirant els nuvis i mirant els monuments passem el temps. En esta plaça està, a més del Palau Comunale, el Palau Arengo i el Palau Podestà, unit a l’anterior per un arc,

Hi ha molta gent pels casaments.

La plaça està envoltada d'importants edificis.

Davant la Llotja de pescadors està La Fontana de la pinya feta amb marbre fàcilment de reconèixer per tenir esta fruita coronant-la, i enmig de la plaça hi ha una estàtua de Pablo VI. És una plaça molt acollidora.

La fontana

Seguint per una travessa arribem al castell malgrat estar un poc apartat i una vegada vist, de nou retornem a la Plaça de la fontana.

Exterior de castell
Deixem esta plaça per desviar-nos a altra part, només hem de caminar uns metres, el plànol indica que hi ha una església. A la mateixa plaça trobem un lloc on hi ha restes romanes. Nosaltres mirem les ruïnes a traves del cristall, a estes hores el recinte està tancat.

Se n'eixim de la ruta marcada al planol...i al costat d'una esglesia, en una gran plaça vegem unes restes romanes.
Tornem de nou a la plaça Cavour, no ens cansem de mirar el conjunt que formen tots els edificis junts. És una plaça molt fotografiada. Hi ha un curiós marc que segons mires emmarca els edificis principals i caic en la temptació general de fer la foto emmarcada i també de fer-me-la enmig del marc.

I quede enmarcada com una fotografia...

Després d’estar un temps gaudint de l’ambient, seguim la via Augusta perquè volem arribar al Borgo San Giulano.
Com en tota la zona, les bcicletes predominen com mitja de moure's per la ciutat.

Segons comentari de la jove d’informació i turisme, és el borgo fellinià, el lloc preferit del cineasta italià que va nàixer en esta ciutat, hi ha nombrosos restaurants, llocs de marxa... És també el camí que ens porta al pont romà de Tiberi començat a construir en època augusta i acabat el 21 d.C.

El borgo fellinià

Pont romà de Tiberi

De tot el que tenim marcat d’important al plànol queda poc. Estem fent una visita llamp, controlant el rellotge per no perdre el tren que ens ha de portar a “casa”, la casa-hotel provisional de Bolonya.

Reprenem el camí fet fins arribar a la primera plaça on continuen els senegalesos cantant. Seguim la via Augusta cap a la part contraria que en un principi havíem deixat perquè al final hi ha un monument important, és una porta d’entrada, l’Arc d’August construït el 27 a C.

L'arc d'August
I així donem per acabada la interessant visita en la que hem aprofitat el temps de debò. M’ha agradat molt Rimini, és una ciutat amb molta activitat i història.

QUADERN DE VIATGE, estiu 2013:  ITÀLIA, RIMINI des de BOLONYA

Per saber més de BOLONYA i els voltants, clica a l'etiqueta corresponent